Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f

Značka Cobi
Kód produktu CBCOBI-5746
31,56 € s DPH
Posledné 2 kusy
  • Osobný odber na výdajnom mieste v Senci: 22.11.2024
  • Doručenie kuriérom najneskôr do: 26.11.2024
  • Doprava: 3,99 €
points Nákupom získate
31 bodov
Popis produktu

Cobi II WW Bell P-39D Airacobra, 1:32, 361 k, 1 f

Stavebnica amerického stíhacieho lietadla nezvyčajnej konštrukcie Bell P-39D Airacobra vo farbách 35. stíhacej skupiny USAF.

Zostavený model má otočnú vrtuľu, nastaviteľné riadiace plochy a odnímateľný kryt kokpitu pre pohodlné sedenie postavy pilota 8. letky s prezývkou "Čierni panteri".

Model môže stáť na vlastnom podvozku alebo ho možno bezpečne uložiť do priloženého stojana.


Zaujímavosti:

  • Skvelé lietadlo alebo prepadák ? Presne na tieto dva tábory sa delili ich piloti. Keď konštruktér Robert J. Woods dokončil plány prvej stíhačky spoločnosti Bell, XP-39, neobvyklá konštrukcia stroja už mala svojich priaznivcov aj odporcov.
  • Motor bol namontovaný celkom netradične za sedadlom pilota a na prenos výkonu motora sa používal dlhý hriadeľ. Toto riešenie viedlo k dobrému vyváženiu lietadla a lepšej manévrovateľnosti.
  • Potrebná výzbroj sa tak mohla inštalovať do prázdnej prednej časti.
  • Podvozok bol tiež neštandardný, s tretím podvozkovým kolesom na prove namiesto bežného zadného kolesa alebo ostruhy. Pristávanie s takýmto strojom si vyžadovalo oveľa viac skúseností.
  • Prvý skúšobný let sa uskutočnil 6. apríla 1938 na letisku Niagara falls. Skúšky ukázali dobrú manévrovateľnosť, vysokú rýchlosť, ale aj problémy s kompresorom GE.
  • Prvé série lietadiel boli nasadené v Tichomorí, ale v porovnaní s japonskými Zerami neboli veľmi úspešné. Niektoré zdroje dokonca uvádzajú, že P-39 bol vo výškach nad 5 000 m úplne nepoužiteľný.
  • Úplne iná situácia bola na východnom fronte. Spojenci dodali Sovietskemu zväzu takmer 5 000 lietadiel a ruskí piloti si ich nevedeli vynachváliť. Rozdiel bol v tom, že na východnom fronte sa lietadlá používali najmä na podporu pozemných vojsk a vzdušné boje sa často odohrávali v nižších výškach, a práve tu bola Airacobra veľmi dobrá.
  • Ďalším dôvodom bolo niečo, čo sa nedá opísať v žiadnych technických tabuľkách. Lietadlo si "sadlo" s povahou ruských pilotov. Kým stroje ako P-51A Mustang alebo Hurricane boli pre ruských pilotov a podmienky príliš sofistikované, P-39 bol v porovnaní s nimi jednoduchou "kovačkou".
  • Vyrobených bolo približne 9 584 kusov v niekoľkých verziách.
Recenzie
0 hodnotení
Zakúpilo 5 + zákazníkov