Cobi IR Rímský povoz, 120 k, 3 f
Stavebnica modelu rímskeho vojnového vozidla Charion zdobeného pre verejnú oslavu Triumf. Zostavený model má veľké lúkoťové kolesá a drevenú oj pre zapriahnutie dvoch figúrok koní. Súčasťou balenia je aj figúrka generála rímskych légií ozbrojeného krátkym mečom gladius.
- S objavom kolesa niekde v eurázijských stepiach 4 tisíc rokov pred naším letopočtom vznikli aj prvé povozy.
- Prvá písomná snímka o použití vojnových vozidiel pochádza z roku okolo 2500 pred naším letopočtom.
- Veľmi dobrými staviteľmi boli Egypťania, ktorí dokázali vyrobiť pevné a rýchle auto s váhou iba 38 kg. Rimania však dokázali výrobu a taktiku nasadenia k dokonalosti.
- Rímske légie využívali pri svojich ťaženiach vojnové vozidlá vo veľkých počtoch.
- Štandardnou taktikou boli rýchle výpady 1-2 osoby v každom vozidle za maximálnej rýchlosti. Brániaca sa pechota tak nemohla pred útokom uniknúť.
- Národy napadané rímanmi boli nútené stavať vlastné vozidlá na dosiahnutie rovnováhy síl na bojisku.
- Nič netrvá večne a vojsko Alexandra Veľkého prišlo s taktikou ako sa útoku vozidiel brániť. Prvýkrát sa tak stalo v bitke pri Gaugaméli a vozidlá typu Chariot stratili svoj význam.
- V Rímskej ríši si vozidlá ďalej zachovávali svoju popularitu či už pri hrách, alebo slávnostných ceremoniáloch.
- Jedným z najpopulárnejších obradov bol Triumf, ktorý mal verejne oceniť statočného veliteľa.
- Aby taký veliteľ mohol byť senátok ocenený musel plniť dve podmienky.
- Poraziť nepriateľa v "spravodlivej" vojne a muselo zahynúť najmenej 5 000 nepriateľov.
- Keď boli podmienky splnené, vojvodca mohol nosiť odznak Ornamenta Triumphalia.
Počet dielikov: 93