Kdy se to stalo? - Access+

Značka Asmodee
Kód produktu ADCASACSTIME01CS
23,18 € s DPH
3 - 7 dní
  • Osobný odber na výdajnom mieste v Senci: 3.1.2025
  • Doručenie kuriérom najneskôr do: 7.1.2025
  • Doprava: 3,99 €
points Nákupom získate
23 bodov
Popis produktu

Kdy se to stalo? - Access+

Herný rad Access+ je špeciálne prispôsobený na podporu nápravy kognitívnych porúch.
Hry sú nástrojom, ktorý stimuluje schopnosti a pomáha uprednostňovať dojmy radosti a zdieľanej hry.

Vďaka väčším kartám a starostlivo vybraným udalostiam si radosť z hrania môžu užiť naozaj všetci! Vyberte si námet a pustite sa do hrania! Vytvorte si časovú os zoradením udalostí z kariet v slede, v ktorom sa odohrali. Vynikajúci (a zábavný!) spôsob precvičovania pamäte a zlepšenie pozornostných zručností.

Kognitívne funkcie využívané v hre Kedy sa to stalo? Access+:

Logika a matematika:
Hráči musia udalosti vyobrazené na kartách zaradiť v chronologickom slede. To si vyžaduje aplikáciu matematických znalostí, ako napríklad kladných a záporných celých čísel a ich radenie vo vzostupnom poradí, a povedomie o časovej osi a chronologickom slede.

Dlhodobá pamäť, vnútorný dialóg a predstavivosť:
Pri hraní oboch verzií (klasickej i osobných zážitkov) sa hráči musia dostať k vedomostiam či spomienkam vo svojej dlhodobej pamäti (epizodickej a explicitnej), aby určili, kam daná udalosť na časovej osi zapadá. Tým okamžite aktivujú svoj vnútorný dialóg, ako hovoria sami k sebe o onej udalosti a snažia sa ju zaradiť v čase, a/alebo svoju predstavivosť, kedy si hľadané okamihy prehrávajú v mysli. Tieto mentálne akcie umožňujú vyriešiť, kam na časovú os konkrétne karty umiestniť.

Ďalšie využívané kognitívne funkcie
Hráči počas celej hry využívajú svoje lexikálne pole a predstavivosť na dočasné udržanie pozorovaných obrázkov a spájajú ich so svojimi predchádzajúcimi vedomosťami. Hráči musia využívať aj koncentráciu a krátkodobú a pracovnú pamäť na rozmýšľanie a analýzu informácií. Regulácia impulzívnosti im uľahčuje radenie udalosti v správnom poradí. Vo verzii osobných zážitkov môže byť potrebná emočná regulácia. Spomenutie si na určité udalosti môže niekedy aktivovať súvisiace pocity. Keď k tomu dôjde, hráč musí regulovať vzniknuté emočné impulzy.

Kúpou tejto hry prispejete 35 Kč na nadáciu NAUTIS, ktorá pomáha ľuďom s autizmom a ich rodinám.

Pohľad odborníka: Christophe Debien - Nemocničný psychiater:
Hranie možno uzdravuje, ale bezpochyby upokojuje, posilňuje a rozvíja. Zrejme práve preto hry patria k mnohým nástrojom facilitácie, ktoré každodenne využívame pri práci s pacientmi, či už na stimuláciu zlej pamäte, zlepšenie narušenej pozornosti a projekčných schopností či oživenie motorických zručností.
Nová rada hier Access+ nielen zábavnou formou približuje hry vhodné pre opatrovateľov a tie, o ktoré sa starajú. Prináša toho oveľa viac: umožňuje využívať hry ako súčasť starostlivosti tým, že ich prispôsobuje a mení tak, aby sa všetci – rodiny, terapeuti a pacienti – mohli rozvíjať spoločne s ostatnými.

Obsah balenia:
- 48 kariet udalostí: Každá karta má prednú stranu a stranu s dátumom. Ilustrácie sú rovnaké na oboch stranách. Na strane s dátumom je uvedený dátum aj názov udalosti.
- 12 kariet osobných zážitkov: Každá karta obsahuje námet a ilustráciu spojenú s nejakým okamihom v živote
- 4 časové osi
- 1 pravidlá

Doba hrania: 15 min
Počet hráčov: 1-4
Odporúčaný vek: 8+

Recenzie